Победа и на втория XCo Adventure Cup – “Трите планини”

Точно както и миналата година, заедно с Кирил Николов Дизела приехме предизвикателството да участваме във второто издание на XCo Adventure Cup, което тази година прерастна в двудневна надпревара и маршрута включваше три планини – Витоша, Верила и Рила. Отново отделихме нужното време за събиране на задължителната и нужна екипировка, за подготовка и нагласа за едно такова екстремно състезание. Имахме щастието отново да бъдем подкрепени от нашите верни приятели: фирма за дограма “Илина” и спортна екипировка Craft.

В четвъртък, ден преди старта на състезанието, се извърши проверката на екипировката в магазина на XcoSports, след която пък се състоя и конференцията, където организаторите ни разясниха някои важни правила и мерките за безопасност. Нашият отбор ILINA.BG беше много добре подготвен и бяхме напълно готови за старта в петък, който щеше да бъде даден в 8ч от Южен парк.

Настъпи и момента – отборите се събраха около 7ч в Южен парк, в очакване на обявяването на маршрута от организаторите. На всички стана ясно – тръгваме пеша, а по-късно ще вземем колелетата си. Първата контрола беше на Комините, където имаше и специален етап – скално катерене, категория IV+. Много от отборите се опасяваха, че ще стане навалица и ще трябва да се изчакваме на скалите, защото имаше само две остановки и се опитаха да бъдат колкото се може по-бързи до първата контрола, но аз и Дизела бяхме най-бързи и взехме водачеството от самото начало. Справихме се много прилично със скалното катерене и се запътихме към Черни връх, където беше втората контрола. Времето беше наистина уникално добро – бяхме големи късметлии и можехме да се наслаждаваме на надпреварата. Така и направихме след като на 3тата контрола, където се “качвахме” на колелетата, водехме около 40мин на вторите. Имахме малки отклонения от най-добрите варианти за 4та и 5та контрола, но все пак без напрежение запазвахме водачеството. Наслаждавахме се и се водехме от самочувствието си, защото и без това трябваше да преминем 100км, така че нямаше нужда да се напъваме за да сме съсипани вечерта. Много емоции и преживявания за тези 11часа и 27мин, които ни трябваха, за да преминем първия етап от 100км – ходене, катерене, бягане, ядене, ориентиране и губене, колоездене, джанки, обличане-събличане, вода, адреналин, снимки, умора, предизвикателства и наистина много положителни неща. Трудно ми е, а и няма да ми стигне вечерта, за да опиша всички интересни ситуации, в които попадахме с Дизела. В крайна сметка достигнахме до финала на 1ви ден – бивак 1 – хижа Пионерска. Тогава разбрахме, че сме били застигнати от преследвачите от отбор 4400 и те финишираха само на 5мин след нас.

След като се преоблякохме и хапнахме по нещо набързо, отидохме и опънахме палатката си, в която щяхме да пренощуваме. Подготвихме всичко – надуваеми матраци, спални чували и т.н. и отидохме да вечеряме – кой колкото апетит имаше яде. Аз лично имах, а и се опитвах да ям колкото се може повече, за да възстановявам изгубеното през деня. Времето вече не беше така топло и бяхме облекли кой колкото дрехи имаше. Например нашият “съпорт-тим” Наталия Величкова беше с 8 слоя горни дрехи, включително няколко зимни якета и 3-4 долнища. Опитахме се да спим колкото се може, но това не беше много, предвид доста шумната обстановка на пристигащи нови отбори и т.н. Но това не ни попречи и в 6:30 в събота сутрин бяхме на крака, готови да започнем подготовката за втория ден от XCo Adventure Cup.

Стартът на втория ден беше отложен, заради по-късното прибиране на някои от отборите, които се позабавиха на първия етап. Маршрутът този ден беше доста по-кратък и изцяло пеша. В началото отново трябваше да се изстреляме право нагоре – този път в Рила планина, към 7те езера и връх Харамията, където беше първата контрола и специален етап – парапет. Въпреки малка грешка от 5-6мин в началото, бяхме концентрирани и агресивни и поведохме с 21мин до там. След като изкачихме и последния много стръмен склон в началото на втората контрола, ни оставаше само да се приберем до Рилския манастир и къмпинг Зодиак, минавайки през връх Баучер, където беше втората контрола. Може да се каже, че тичахме 80% от там до финала в “Зодиак”. Интересно беше, че когато отидохме на втората контрола – връх Баучер, там нямаше съдии, защото ги бяхме изпреварили. Всъщност, заедно с Дизела, преминахме маршрута на втория ден за 3часа 43мин, предвид абсолютно минималното предвидено време от организаторите от 4 часа. Така на финала бяхме с почти 1 час пред отбора на “4400” – Петър Пировски и Димитър Давидов. Трети в общото класиране се наредиха “Clandestino” – Борис Влаев и Калоян Пейчев.

Преминахме разстоянието от Южен парк до Рилския манастир, с няколко специални етапа и не по най-краткия път за 15 часа и 10 минути. Така за втора поредна година нашия отбор ILINA.BG (Кирил Николов и Иван Сираков) стана победител в най-екстремното състезание в България – XCo Adventure Cup 2011. Наградите и тази година бяха екипировка от магазина на XCoSports, но този път във вид на ваучер, за който аз си купих камера GoPro HD Hero. Много скоро ще видите и първите видео клипове, които ще направя.

Официалният сайт на състезанието е: www.adventure-cup.xcosports.com.
Подробности за маршрута:

ДЕН 1
СТАРТ – Южен Парк, София, ЮИ вход, откъм ул. Кишинев/Козек
Контрола 01/Специален Етап Скално Катерене – Витоша, Комините
Контрола 02 – вр. Черни Връх, Витоша
Контрола 03 – м. Ярема, Витоша – вземане на велосипеди
Контрола 04 – с. Чуйпетлово, Витоша
Контрола 05 – Букапреслапски проход, Верила
Контрола 06 – с.Клисура
Контрола 07- вр. Обесеният Камък, Верила
ФИНАЛ/БИВАК 1 – х. Пионерска, Рила – оставяне на велосипеди, DEADLINE 24.09.2011 06:00
ДЕН 2
СТАРТ – х. Пионерска, Рила (плац)